Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Thursday, September 20, 2012

in the name of freedom..

A selection of cartoons from the media of seven Arab countries (Jordan, Qatar, Saudi Arabia, Oman, Bahrain, Syria and Egypt) and from the Palestinian Authority is displayed below.....
A number of these countries are regarded as moderate or allied to the West. Most print media in the Arab world are under the full or partial control of the ruling regimes. One picture can sometimes be deadlier than a thousand words. Tom Gross ( Bron & more cartoons from the arab world )


elke keer, als een cartoonist, film maker, schrijver, kunstenaar of andere vrijdenker iets maakt, word het meteen anti moslim of anti islam genoemd, en de hele Arabische wereld staat op zijn kop, mu is het weer de film The Full Movie- Muhammad - Innocence of Muslims-74Min  wereldwijd krijgt deze flut-film aandacht, meer zelfs als een goede film die Oscars heeft gewonnen.. in alle landen ook westerse landen word zoiets zelfs politiek beoordeeld en soms zelfs veroordeelt,

DIT IS GEEN GOEDE ONTWIKKELING !
voor de vrijheid van meningsuiting, vrijheid van expressie en vrijheid in het algemeen.
we kunnen ons toch niet laten gijzelen door de wil van een groepje extremisten ?


ik maak nooit cartoons, want zoals je ziet kan ik het ook niet, de tekening die ik maakte hier boven slaat op de text gaat heen en vermenigvuldigd u, uit de bijbel, ik heb daar een "twist" aan gegeven, door de kinderen op mijn cartoon te voorzien van een zelfmoord / bom riem,...

waarom ik ook een cartoon gemaakt heb ?

ik heb niets tegen moslims, en ik heb ook niets tegen joden of christenen, het zijn die extreme fan clubs waar ik niet van hou..

in mijn bovenste link en op de bovenste afbeelding, zie je dat er in de Arabische wereld ook anti christen, anti westerse, en anti joodse cartoons gemaakt worden, maar dat die in die landen dan wel als grappig worden ervaren..

in de naam van de vrijheid zou het mooi zijn als juist nu, in de tijd dat de hele wereld op scherp staat vanwege The Full Movie- Muhammad - Innocence of Muslims dat alle creatieveling-en, ter wereld.. kunstenaar, schrijvers, dichters, filmmakers, muzikanten ( multi ) media kunstenaars, theaters, cartoonisten, iedereen.. die vind dat de vrijheid van meningsuiting, en evt , ook het recht om te beledigen een belangrijk iets is..

waarom ? lees of luister naar de "wijze" woorden van Hans Teeuwen


No comments:

Post a Comment

Search in This Blog