Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Wednesday, December 12, 2012

ОДОЛЕНЬ ТРАВА - Swastik-A-rt

ik heb mezelf altijd afgevraagd waarom de swastika nog steeds,( ruim 67 jaar na de 2e wereld oorlog ) gezien word als een soort van "verboden" symbool, terwijl  De swastika, ook wel bekend als hakenkruis, al veel langer ( en positief ) gebruikt werd in andere religies, De swastika  is ...
een symbool in de vorm van een kruis met aan alle uiteinden een haak. Het is een vaak gebruikt symbool, zo is het het heiligste teken uit het hindoeïsme en jaïnisme en wordt het tevens gebruikt in het boeddhisme. Het symbool (卐) komt echter ook voor op vroeg-christelijke graftomben in de catacomben bij Rome, op Griekse en Romeinse mozaïekvloeren uit de oudheid en op houten klompen van Noorse Vikingen uit de vroege Middeleeuwen. Sinds de Tweede Wereldoorlog is het hakenkruis in westerse landen vooral een symbool geworden van de nazi's. waardoor elke vorm, patroon of symmetrie als beledigend of choquerend ( en daardoor verboden )  gezien word, soms vraag ik mij dan af wie wat of welke religie of bevolkingsgroepen je recht en / of onrecht aandoet door het verbieden van swastika's of swastika patronen ? 

zelf ben ik niet religieus, ik heb helemaal niet met "geloof" maar wel met symboliek en vooral uit de oudheden, maar als ik het symbool van "Overcoming grass" ( openbaar ) op een T-shirt zou dragen, dan zouden mensen meteen denken dat ik een racist of nazi ben "wie word hier nu niet begrepen of gediscrimineerd ?"


voor wie dit niet begrijpt of begrijpen wil.. 

ignorance is bliss





Overcoming grass - was the main talisman to protect against various diseases. The people believed that diseases unleash the forces of evil, and a double fire sign, is able to burn any ailment and disease, cleanse the body and soul.
Fern flower - a symbol of purity of the Spirit of Fire, has a powerful healing force. The people call him Perun color. It is believed that he is able to discover the hidden treasures in the earth, the desires. In fact, it gives a person the opportunity to discover spiritual power.



er is zefs NU al een "boze" reactie op deze post / bericht gekomen.. : Anonymous has left a new comment on your post "ОДОЛЕНЬ ТРАВА - Swastik-A-rt": 

Hang mmar eens een hakenkruis bij je vader in zijn kamer, kijken of hij daar zo blij mee is..
Daarom is het dus verboden.. 


mijn antwoord :  ken jij mijn vader dan ? , waarschijnlijk niet... anders zou jij wel weten dat hij niet zo dom zou zijn om een wereldwijd en eeuwenoud symbool te vervloeken omdat een paar zieke nazi's dat in een paar jaar tijd verpest hebben... 
nogmaals : ignorance is bliss verdiep je eerst in dingen voordat je een oordeel veilt.. :-)



If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.nl & www.dwaalhaas.com and spread the message. Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog