Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Monday, December 3, 2012

Dagboek : Strugle 4 Wisdom

het is nu zondag nacht 02:00 en ik ga bijna proberen te slapen, want komende 3 dagen heb ik elke dag wat belangrijks in mijn "agenda" staan, Morgen ( maandag ) is normaal mijn vaste alcohol dag, die begin ik meestal met s'morgens vroeg whisky kopen, dan mijn huis ....
poetsen en dan rond 13 uur beginnen met drinken, maar dat gaat morgen niet omdat ik morgen rond 14:00 weer een afspraak met mijn vader heb omdat ik hem weer moet helpen met iets belangrijks,... dinsdag 14:00 heb ik een belangrijke afspraak / gesprek bij het CWI,  ( ik ben op zoek naar regulier werk omdat ik van 800 euro per maand niet of moeilijk kan rondkomen )  het CWI gaat mij gelukkig helpen, met als het goed is  "een SW indicatie" dus ook dinsdag moet ik nuchter zijn, en dan woensdag, woensdag ochtend krijg ik een interview van Eindhovense stad-s-magazine "Even geduld a.u.b" en ook die is belangrijk voor mij, en ook dan moet ik van mijzelf nuchter zijn of blijven, dit gaat allemaal niet meevallen, want ik ben nogal een "gewoonte mens"  die best wel moeite heeft om  mijn eigen vaste patroon te doorbreken, natuurlijk weet ik dat het het beste is om helemaal niet te drinken "natuurlijk", gezond leven, gezond eten drinken, voldoende slaap, beweging, daglicht, stoppen met roken, ik weet het wel allemaal, maar er is een verschil tussen weten, willen, doen en kunnen... "ik heb gewoon te veel spoken in mijn hoofd" ... en boven op alle ( voor mij )  stress komende 3 dagen, moet ik ook nog een 5 extra "Daily Dwaalhazen" af hebben voor de Dwaalhaas facebook pagina ook mijn atelier en binnenplaats moet ik opruimen want ik weet niet wat de fotograaf tijdens het interview  woensdag allemaal wil fotograferen, bijna al mijn schilderijen en werk staat bij mijn manager Donald omdat ik me helemaal niet wil bezig houden met verkoop en geld, ik wil gewoon verf , doeken, materiaal, en kwasten kunnen kopen als ik die nodig heb, en mijn Kunst moet door blijven bestaan ( ook als ik dood ben ) ik ben nu ruim 25 jaar bezig met schilderen in mijn eigen stijl, en ik kan er nog steeds niet van leven, en ondanks dat weiger ik in een andere stijl verder te gaan, ik heb mijn eigen stijl ontwikkeld en ik ben waarschijnlijk net zo'n "gek" als Vincent van Gogh ooit was...  "uit wikipedia" :  Van Gogh wordt tegenwoordig gezien als één van de grote schilders van de 19e eeuw. Deze erkenning kwam echter pas laat. Tijdens zijn leven werd er waarschijnlijk maar één schilderij verkocht: De rode wijngaard (Poesjkinmuseum in Moskou). Anna Boch, een Belgische kunstenares en zus van zijn vriend Eugène Boch kocht het voor 400 toenmalige frank op de expositie van de Brusselse Les XX in 1890, een paar maanden voor Van Goghs dood.
Er verliepen maar drie jaar tussen zijn zwaarmoedige De aardappeleters (1885) en de kleurenexplosie in het zuidelijke Arles (1888). Van Gogh produceerde al zijn werk in slechts tien jaar, voordat hij begon te lijden aan een zenuwziekte en, naar men algemeen aanneemt, zelfmoord pleegde. Zijn roem groeide na zijn dood snel.
en je hoort dan wel eens mensen "gekscherend" zeggen dat het triest is dat veel kunstenaars pas na hun dood beroemd worden, maar als je net als mij ( en Van Gogh ) geen vrouw en kinderen hebt, dan is de Kunst toch en hele mooie nalatenschap, Vincent van Gogh, toen uitgekotst, niemand wilde zijn werk kopen, maar desondanks bleef hij zijn eigen stijl trouw, en nu 122 jaar later is hij 1 van werelds grootste en meest geliefde kunstenaars "dat is een mooie droom" onsterfelijk door kunst .. lol  ( misschien moet ik voortaan op alles wat ik maak een paar van mijn rode baard haren plakken ) je weet maar nooit wat ze over 122 jaar in de toekomst allemaal kunnen doen met een beetje DNA... misschien kunnen ze in de toekomst nog postuum een kind van mijn DNA maken.. lol.
maar nu begin ik weer helemaal af te "Dw(a)alen" want ik was aan het schrijven dat het voor mij de komende 3 dagen "anders" is dan mijn vaste vertrouwde "normale" levens patroon en dat het daardoor zo druk in mijn hoofd is om de juiste keuzes te gaan maken..
"To be, or not to be (that is the question)"
William Shakespeares Hamlet (Act III, Scene I),  Het is een van de meest aangehaalde citaten uit de hele wereldliteratuur en ook het bekendste fragment uit de monoloog van Hamlet... Geparafraseerd betekent het gedicht ongeveer het volgende: "De vraag is: is het beter om te leven dan wel dood te zijn? Is het nobeler om geduldig alle onheil te ondergaan die het lot je toewerpt of valt het te verkiezen om de strijd tegen alle zorgen te beëindigen door gewoon jezelf te doden?"...bovendien heb ik morgen avond 20:00 ook nog eens mijn eerste "Meet & Greet" test dan zet ik mijn webcam aan via deze  link op mijn Blogger ik laat dan minimaal 1 uurtje mijn webcam aan zodat iedereen die mij wat wil vragen dat kan doen via de chat die er onder staat, als "gezellig" is op de chat laat ik de webcam langer aan, als het niets word, dan doe ik hem na een uurtje weer uit, dan duurt het weer 1 week voordat ik dat "experiment" herhaal.... ( ik spring weer van de hak op de tak )  het is ook gewoon te druk in mij hoofd, ik ga nu nog even een wandelingetje maken met m'n hond Spike, en dan ga ik proberen te slapen... "ik zie het wel wat  en hoe ik komende 3 dagen ga invullen", of ik luister na mijn verstand, mijn gevoel of mijn vaste patroon...


If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.nl & www.dwaalhaas.com and spread the message. Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog