Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Sunday, December 30, 2012

oudejaars maandag

dit word mijn oudejaarsavond,.. normaal gesproken rijd ik elke maandag ochtend naar de drankhandel voor mijn cola, whisky, rookwaren en fast-food en dan ben ik meestal rond 15:00 hr al een beetje dronken aan het worden, maar deze maandag ( de laatste dag van dit jaar ) word er van mij verwacht dat ik mijn hele leventje weer "overhoop" moet halen, omdat mijn vader weduwnaar is en mijn broer zo ver weg in Duitsland woont, word er van mij verwacht dat ik oudejaarsavond naar mijn vader moet gaan zodat hij
"zich niet alleen voelt" ja ..zware tijden  voor mensen die alleen zijn ( ook voor mij ) maar als ik kon kiezen tussen thuis blijven met mijn whisky, of naar mijn vader, dan had ik liever voor thuisblijven gekozen....
hij gaf mij ook nog de keuze om ook bij hem te eten "sperziebonen" daar houd ik niet van,  en zijn menu planning omgooien om iets anders te eten zodat we samen kunnen genieten, dat doet hij niet... dus ik ga er na het eten pas heen... sociaal voelend als ik ben vroeg ik nog "van hoe laat tot hoe laat wil je dat ik op bezoek kom ?" waarop hij prompt antwoordde "van 17:30 tot 22:00"  mijn vader heeft een hekel aan alcohol ... dat betekend voor mij, dat ik me moet aanpassen, en de hele dag en avond niets kan drinken, tot / na 22:00, als ik weer thuis ben... "een fijn oud op nieuw" ( maar niet voor mij )... en ja natuurlijk be ik blij dat ik dit nog KAN doen voor hem, ik vind het alleen maar jammer, dat ik altijd "de sjaak ben"  mijn broer die heeft met de kerstdagen zijn "verplichtingen" vervult, hij was van maandag tot dinsdag bij mijn vader ( ik moet natuurlijk ook daar heen voor de kerst ) .. en mijn pa word her en der uitgenodigd op op ouderejaars avond niet alleen te zijn, maar elk jaar verwacht hij weer dat ik kom opdagen, en mijn eigen leventje en plannen in de war schop.. allemaal heel fijn voor mij dus, dat ik morgen pas na 22:00 ( thuis ) alcohol kan gaan drinken, met een beetje geluk begin ik het effect van de drank nog voor de jaar wisseling te voelen... "i am a F#c*@%g puppet"



If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.nl & www.dwaalhaas.com and spread the message. Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog