Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Monday, December 10, 2012

My Problem Hood

"Ik zei de gek" 47 jaar geleden ter wereld gekomen als Johannes Hendrikus ( Hans ) de Waal, geboren  in de Johannes van der Waal-s weg te Eindhoven ( toeval ? ) op nog geen 650 meter afstand van mijn huidige woon en werk adres Edisonstraat 39 Eindhoven waar ik nu zo'n ruim half jaar woon..
( ik ben ongeveer een half jaar geleden moeten verhuizen omdat de oudere woningen waarin ik woonde gesloopt gingen worden  ivm met wijkvernieuwing ) op mijn oude adres had ik 2 huizen en ondertusen ( veel ) te veel mee gemaakt zie als voorbeeld deze link over mijn woningbrand, toen er sprake was over de sloop en min of meer een "gedwongen" verhuizing dacht ik sterk na om deze wijk te gaan verlaten, "het is een achterstand-wijk met veel ( allochtonen ) prostitutie, en drugs problematiek"  "Woensel West" wie kent het niet ?

zoals je in de bovenstaande video's kunt zien
"niet echt iets om trots op te zijn"
Maar de wijk is aan het veranderen, het nabij gelegen Strtijp S 
( oud industrieel erfgoed van Philips ) word verbouwd tot Kunst en Cultureel mekka van deze stad, en onder de lampen van het klokgebouw,  komt de wijk straks in een heel ander daglicht te staan.
op dit moment is er van alles bezig in mijn wijk, sloop, bouw, vernieuwing en verbetering..

WOENSEL WEST VERNIEUWD !
wijk vernieuwing volgens woningstichting Trudo
Slide Share plannen Woensel west
Woensel west visie
Spilstraat
VOLTA GALVANI

de oude wijk gaat plat, er komt vernieuwing en verbetering en ik blijf hier wonen
150 meter van mijn 2 oude huizen ( vorige adres ), en 650 meter van de plaats waar ik geboren ben.
Onlangs belde er hier iemand aan de deur, met een vraag over mijn Kunst koe in mijn voortuin, het bleek iemand van het Eindhovens Dagblad te zijn, en hij had vragen over hoe het is om te wonen in Woensel west, en over woningstichting Trudo, en de ( multi ) culti / Kunst en veranderingen / verbeteringen in de wijk, en dan kan ik ( naar de toekomst van de wijk ) maar met 1 antwoord komen.. "ik ben blij dat ik in Woensel west ben blijven wonen" Woningstichting Trudo heeft mij zo "gematst" een mooi groot huis2 etages, open keuken, voor en achter tuin, en daarbij ook nog eens een loods van 8 x 8 meter om in te werken..

hier onder een PDF bestandje van het kranten artikeltje uit het Eindhovens Dagblad






If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.nl & www.dwaalhaas.com and spread the message. Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog