Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Thursday, December 27, 2012

Einstürzende Neubauten - Halber Mensch

ik was erbij op Vrijdag 21 Juni 1991 Einstürzende Neubauten Live - bij het concert in het Muziekcentrum In Aanbouw te  Eindhoven tussen kaal beton en steigers...
Einstürzende Neubauten de Duitse pioniers van de Industrial en Noiserock, die nog steeds actief zijn. Het collectief werd in 1980 in West-Berlijn opgericht alsavant-gardistische performancegroep door zanger/gitarist Blixa Bargeld enpercussionist N.U. Unruh. Hun eerste wapenfeit bestond uit het slaan op de betonnenondergrond onder een snelwegovergang vergezeld door schreeuwerige teksten endissonante gitaarakkoorden.
Vrijdag 21 Juni 1991 het laatste live concert dat ik toen nog samen met mijn "Engel" die (76 dagen later) op 5 september 1991 in mijn armen stierf aan anorexia nervosa.

dan ga je heel anders luisteren naar nummers als Halber Mensch, of  Meine Selee Brennt  voor de achtergrond van dit schilderij had ik "goud" gebruikt, maar dit is door het scannen helaas zilverkleurig geworden..






If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.nl & www.dwaalhaas.com and spread the message. Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog