Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Sunday, December 16, 2012

Delirium Tremens

Morgen ( straks ) "mag" ik weer ( zoals elke week )   naar België om mijn pa te helpen op Vrije-markt in Overpelt, en doordat ik dan heel de dag van huis weg ben, en dus mijn weblog niet kan updaten heb ik besloten om voortaan elke zaterdag nacht iets te posten wat met België te maken heeft,
dit doe ik uit respect voor "ons" buurland , het land nog geen 50 kilometer van Eindhoven weg is, ik voel mij nou eenmaal meer verbonden met België   dan met dit "rare" land dat zich Nederland noemt..
België is HET nummer 1 bier-land van de hele wereld, en de Delirium Tremens behoort toch wel in mijn favoriete top 5 van alle Belgische bieren....

Delirium tremens is een Belgisch bier van hoge gisting dat gebrouwen wordt door Brouwerij Huyghe in Melle.
Het blonde bier heeft een hoog alcoholgehalte (8,5%). Delirium tremens wordt verkocht in een karakteristiek matgespoten, witgrijs, ondoorzichtig flesje en heeft als logo een roze olifant. Zowel de naam als het logo verwijzen naar een afkickverschijnsel dat optreedt bij onthouding na overmatig en langdurig alcoholgebruik: een delirium tremens.
Het bier werd gelanceerd in 1989. In 2011 zorgde het voor 42% van de omzet van de brouwerij
In 1998 werd het bier op de World Beer Championships in Chicago, Illinois (VS) tot het beste bier ter wereld gekroond.

Er bestaan nog drie andere varianten van dit bier:
  • Delirium Nocturnum, diepbruin bier met een alcoholpercentage van 8,5%
  • Delirium Christmas, donker amberkleurig kerstbier met een alcoholpercentage van 10%
  • Delirium Red, donkerrood fruitbier met een alcoholpercentage van 8,5%


Belgische bier links op Wikipedia :





If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.nl & www.dwaalhaas.com and spread the message. Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog