Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Thursday, December 6, 2012

De eerste sneeuw op mijn koe

Donderdag ochtend 08:30 vannacht is er voor het eerst sneeuw op mijn Kunst koe gevallen...
toen ik deze nacht met Spike wilde gaan wandelen keek ik eerst via mijn bewakingscamera's de straat in en ik zag dat alles wit was buiten "prachtig" ik hou daar wel van, alles 1 kleur mooi overzichtelijk en maagdelijk wit...
ik zeg maagdelijk wit, want meteen als er al andere mensen op gelopen of gefietst hebben en vol staat met sporen vind ik sneeuw een heel stukje minder mooi, dan word alles wat eerst zo overzichtelijk was weer zo'n chaotisch onoverzichtelijk rommeltje..
maar omdat ik meestal ( altijd ) s'nachts met de hond ga wandelend hadden Spike en ik geluk, bijna nergens was al op het sneeuw gelopen of gereden, en bij elke stap die ik maakte besefte ik dat ik de eerste was die daar door de sneeuw liep.. lol, dat geeft best wel een soort van "kick" zoals bijvoorbeeld dat gevoel wat je heb als je voor het eerst een meisje ontmaagd "bijna spiritueel of heilig" ik ben vannacht dus ook veel langer wezen wandelen dan de bedoeling was of dat ik normaal doe, ik ben hier zelfs nog het  Philips de Jonghpark  ingelopen omdat de grasvelden nu mooi wit waren, en Spike was er zienderogen allemaal heel blij mee, in zijn ogen duurt een wandeling nooit lang genoeg,
waarom ik sneeuw zo mooi vind als er nog niemand door heen gelopen heeft ? ik denk dat dat te maken heeft met de chaos en drukte in mijn hoofd, er was ooit eens iemand die mijn schilderijen psychologisch probeerde te analyseren, en die kwam tot de conclusie dat ik heel veel behoefte heb aan structuur en duidelijkheid, dat ik daarom met mijn lijntjes op mijn schilderijen probeerde elke toon blouw, geel, rood etc. probeerde te vangen / omlijnen om op die manier alles overzichtelijker te maken.. tja en dan is de link tussen grote witte maagdelijke vlaktes snel gelegd..., ik begrijp ook best wel dat veel mensen een hekel aan de winter en de sneeuw hebben, en dat heb ik eigenlijk ook, dat krijg ik meteen nadat ik er overheen gelopen heb, of als ik zie dat er al iemand anders overheen geweest is.. lol, maar zolang het nog "vers" en nieuw is.... "het hoort gewoon bij de tijd van het jaar" zo was ik gisteren avond druk in de weer, in mijn keuken, met het bakken van oliebollen,
omdat ik voor deze week niet veel geld meer heb om rond te komen en omdat het maken van die dingen redelijk goedkoop is, en bovendien nog leuk om te doen ook en hoewel het nog geen oudejaar avond was/is .
"de avond dat deze dingen traditioneel gegeten worden" smaken deze dingen altijd, ( witte ) kerst, oudejaarsavond, ik heb er eigenlijk een hekel aan, al dat traditioneel gedoe, met verplichte familie bezoekjes, "jank films op televisie" kerstliederen, nette kleren, veel vreten en schijnheilig maar van de andere kan zeg ik ook wel weer dat het wel "iets heeft" ik heb mijn nieuwe ( tijdelijke ) "head Banner" op mijn Blog geplaatst, en ik heb mijn roze kerstboompje in mijn huiskamer staan,
( helaas nog zonder lampjes, slingers piek en ballen ) want als ik er iets in hang moet dat ook neon roze zijn, en daar heb ik even geen geld voor.. en eigenlijk "what the hell" mijn boom is mooi genoeg zoals hij is,
een witte kerst ? "ik ben er helemaal klaar voor"


If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.nl & www.dwaalhaas.com and spread the message. Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog