Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Saturday, November 17, 2012

Morgen weer naar België

Sinds dat ik een jaar of 4 oud was ging ik al met mijn vader mee naar diverse vlooien en rommelmarkten, en dat is na ongeveer 40 jaar nog steeds het zelfde gebleven, behalve dan dat we nu onze spullen  niet meer steeds hoeven in en uit te pakken dan, omdat we al jaren een vaste plaats hebben in de overdekte hallen van de vrijemarkt in Overpelt ...
Belgie, waar wij tot voor kort ook  ieder zijn eigen kraam met zijn handel en wandel hadden, hoewel, vaak vond je bij ons ook dezelfde soort van spullen terug, zo hadden wij bijvoorbeeld allebij sieraden en model auto's en verzamel objecten, maar mijn pa verkoopt ook euro munten en nieuwe spullen voor de verzamelaar, terwijl mijn handel ( toen ), de spullen op de snuffel kraam bestonden uit antiek, kunst, design, sixties, sieraden, horloges enz enz op de snuffelkraam vond u een bak van maar liefst 1 meter bij 9 meter vol met klein goed tegen allerlj prijzen, uuren snuffel plezier dus, verder verkocht ik soms ook electronica zoals Pc's , laptops, en rand apparatuur tegen bodem prijzen, het mooiste van de Snuffelkraam was dat je er elke laatste zondag van de maand alles voor de halve prijs kon kopen, dit deed ik om niet elke week met dezelfde spullen te moeten gaan handelen zoals de meeste van mijn colega's wel doen, ik had deze kraam niet vanwege comercieele doeleinde ( want soms was het al moeilijkgenoeg om het kraamgeld bij elkaar te krijgen ) maar ik runde deze kraam om een steuntje in de rug te zijn voor mijn nu 80 jarige vader, 


Dit Bovenstaande heb ik ge-Copy & Paste ( en aangepast )

van mijn oude website, die ik toen ik zelf nog handelde op de markt KLIK HIER als je foto's etc. wil zien van de dingen die ik toen nog ( als hobby ) verkocht.  mede omdat de economie sterk aan het teruglopen was, was het steeds moeilijker om het geld wat ik wekelijks nodig had bij elkaar te krijgen, en soms koste het mij zelfs geld, omdat ik minder verdiende dan de kraam huur was, mede daarom ben ik zelf gestopt met "eigen" handel op de markt, tegenwoordig ga ik elke zondag nog wel met mijn vader mee, maar dan puur om te helpen, en ook voor hem is het soms moeilijk om op het einde van de dag de huur van zijn kraam te kunnen betalen, maar voor een man van 80 die al ruim 45 dit als hobby heeft, en verder niets, is het moeilijk om te stoppen.. onlangs heeft hij het geprobeerd, een half jaar was hij gestopt, en een half jaar had ik "normale" weekeinde, waarop ik op zaterdag "net als iedereen" mijn whisky kon drinken, maar dat hield hij niet vol, ondanks dat familie en kennissen tegen hem zijden dat hij maar moest stoppen met de markt vanwege zijn hoge leeftijd, en de beloftes, dat ze zouden zorgen dat hij zich niet zou hoeven te vervelen op de zondagen, kwamen er niet veel mensen hun afspraak na,

ik zelf  vind het totaal niet meer leuk om naar die markt te gaan "veel te veel mensen", maar ik doe het voor mijn vader.. "zolang hij nog leeft moet ik goed voor hem zorgen"...

over de markt :
mijn oude kraampje link ( ik heb nu niets meer )


Overpelt vrije markt

U heeft zin om eens een zondagje met z'n allen iets leuk te gaan doen? Dan hebben wij een goede tip voor u: in Overpelt, op slechts 5 kilometer van de Nederlandse grens, vindt u de gezelligste overdekte markt van België. Het hele jaar door iedere zondag genieten voor het hele gezin. Graag tot ziens in Overpelt!

Ruim 1200 kramen
Een waar paradijs voor verzamelaars die op zoek zijn naar aanvullingen op hun collectie. Maar ook als u het gewoon leuk vindt om lekker te snuffelen tussen allerlei verschillende spulletjes, kunt u uw hart ophalen. Er staan ruim 1200 kramen, met nieuwe en gebruikte artikelen, antiek, curiosa en nog veel meer; u raakt gewoon niet uitgekeken!

Volop sfeer en gezelligheid
Naast een bonte wereld aan koopwaar heeft de Vrije Markt veel meer te bieden. Gezellige live muziek, horecavoorzieningen en terrassen waar u zich tegoed kunt doen aan een hapje en een pintje. Bovendien is de Vrije Markt helemaal overdekt en verwarmd; zelfs slecht weer kan de pret niet bederven.

Kinderspeelhal
Voor onze jongste bezoekers hebben we een kinderspeelhal waar kinderen tot 10 jaar zich gratis kunnen vermaken op de diverse springkastelen en speeltoestellen.

Maandelijkse Veiling
Iedere 2e zondag van de maand een verkoop per opbod.
Iedere maand verzameld onze veilingmeester een uiteenlopend assortiment goederen. Hoort u volgende veiling bij een van de gelukkige bieders?

Kom ook genieten!
U ziet het: de Vrije Markt Overpelt mag u eigenlijk niet missen. Kom snel eens een zondag langs, geniet van de ongedwongen, nostalgische sfeer en profiteer van de vele unieke koopjes. O ja, voordat we het vergeten: afdingen is gepermitteerd!

Toegangsprijs: € 2,50
Kinderen tot 10 jaar gratis
Ruime gratis parkeergelegenheid
ELKE ZONDAG OPEN




No comments:

Post a Comment

Search in This Blog