Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Tuesday, October 16, 2012

Vrije Markt in Wamel

Morgen ga ik weer met mijn vader mee naar De Vrije Markt in Wamel, heel af en toe huurt hij daar een kraampje voor zijn hobby, ik ga dan meestal mee om te helpen. zelf neem ik nooit iets mee aan schilderijen of beschilderde dingen, maar voor morgen heb ik net deze print uitgedraaid om daar op het prikbord te plakken...



over de markt.. : Zeer gezellige markt met 350 kramen waar zowel nieuw als 2dehands te vinden is. De Vrije Markt Wamel bestaat al sinds 1987 en is elke Woensdag en Zaterdag geopend van 09.00 - 16.00 uur. Onze markt is totaal overdekt en verwarmt. 
Wij zijn niet de drukste of grootste maar wél de gezelligste markt van Nederland. Zeker een aanrader om er eens een kijkje te nemen.
zie ook www.vrijemarktwamel.nl 


over het dorp.. : 
Wamel is een dorp (circa 2400 inwoners) in het Land van Maas en Waal in de Nederlandse provincie Gelderland. Het is een dijkdorp op de linkeroever van de Waal. Aan de overkant van deze rivier ligt Tiel, waarmee het door een veerdienst – en sinds 1973 door de eerste zelfdragende betonnenbrugconstructie van Nederland – is verbonden. Wamel behoort tot de gemeente West Maas en Waal. Tot 1984 vormde het een afzonderlijke gemeente, waartoe ook Boven- en Beneden-Leeuwen behoorden. De eerste vermelding van Wamel, toen Vamele (doorwaadbare plaats) geheten, dateert uit 893 n.Chr. wanneer de abdij Prüm een hof te Wamel bezit. Omstreeks 1445 werd er een clarissenklooster gesticht.

[bewerken]Bron: wikipedia






No comments:

Post a Comment

Search in This Blog