Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Thursday, October 25, 2012

dagboek : "fout bezig"

Nog geen uur geleden ( inmiddels 3 uur geleden ) werd ik uit mijn bed gebeld, want de deurbel bleef maar gaan, dus ik keek op mijn bewakingscamera's en zag dat er een oude ( jep, ...dakloos en verslaafde ) kennis van mij aan mijn deur stond... het is op dit moment koud buiten....
en ik kan er niet goed tegen, om mensen te laten verrekken en in de kou te laten staan ( ik moet daar echt harder in worden ) zij vroeg of zij hier een paar uur mocht slapen... nu ben ik dus ( door haar ellende wakker, en slaapt zij in mijn bed ) .. dit is allemaal niet goed, dit is niet wat ik wil..

dat ik Herman op dit moment een beetje help, dat staat los van het feit dat anderen mij ook moeten zien als slaapplaats of inloop huis... en ik zal dat dus ook duidelijk tegen Herman vertellen.. hij mag hier komen schilderen, maar hij moet niet rond gaan bazuinen, dat ik s'nachts ( weer ) daklozen op vang.. ik heb het afgelopen half jaar genoeg stress aan mezelf.....

door het "verplichte" werken wat ik 3 jaar lang bij Kringloop winkel Het Goed moest doen.. ben ik uiteindelijk 2 jaar in de ziektewet terecht gekomen.. burn-out en psychische klachten.. maar die 2 jaar is wel alles goed me mij gegaan en gebleven "stabiel"... ik was zelfs 3 maanden lang gestopt met roken.. en toen kwam het "gedoe" weer met Arbo... ik verdiende in mijn laatste baan niet genoeg om in aanmerking te komen voor een wia (wao) ... en sinds dat balletje weer is gaan rollen gat het persoonlijk steeds slechter met mij... ik rook weer.. ik drink weer en vaar vaker  als 1 keer per week.. dan gooi ik zelf de rem er weer op om refusal in te gaan nemen zodat ik 2 weken niet kan drinken..

mijn internet.. "ik ben gestopt met mijn dagboek dikkeman", ook met mijn webcams.. en facebook, daar heb ik ook steeds minder zin in, omdat ik daar een fout gemaakt heb door iemand te kwetsen, door een verkeerde opmerking te maken... dit spookt nu al 3 weken door mijn hoofd..

maandag tijdens mijn gezuip, ben ik hier de straat op gegaan met mijn honkbal knuppel... waarvoor ? ik kan mij ook nog vaag herinneren mensen te hebben lastig gevallen en buiten te hebben geslapen in het park.. ik ben echt weer helemaal door aan het draaien...

vanmiddag heb ik hier in de buurt een afspraak bij het ggze omdat zij mij nu helpen bij het hele proces van de instanties die nu allemaal in mijn nek zitten te hijgen,  ( ik had gewoon bezwaar moten aantekenen tegen de uitspraak van de Arbo arbeidsdeskundige meneer L.G.H.M. Zweipfenning ) maar dat heb ik niet gedaan omdat ik dat mentaal niet aan kon.. en nu gaan ggze en ik proberen of ik in aanmerking kan komen voor een SW indicatie ( het gaat niet anders, dat heb ik toen ik moest werken bij Het Goed ook gehad, maar ben ondanks dat en begeleiding toch doorgedraaid ) ik heb best wel een beetje "lood in mijn schoenen" om vanmiddag naar het ggze te gaan omdat ik de afgelopen week een advies / bevinding van mijn huisarts, en vorige behandelaar ggz te regelen, dat heb ik geprobeerd  maar ik kan blijkbaar mijn vraagstelling niet goed formuleren.. :-( , dus ik heb vanmiddag niet om mee te nemen wat ik geregeld heb.. bovendien.. heb ik nog vage flashbacks van afgelopen maandag met mijn dronken hoofd... ben ik daar geweest ?? met of zonder mijn honkbal knuppel ? en waarvoor.. tenslotte willen hun mij alleen maar helpen... bovendien is niet geweld maar vuur "mijn ding" dat was het vroeger toen ik dakloos was ook.. nooit geweld gebruikt, maar wel veel aangestoken... en daar bedoel ik niet mijn eigen huis me die tot 2 keer toe is afgebrand "waarschijnlijk was dat Karma"( mijn straf )

er zullen straks wel weer allemaal hatelijke of  misselijke opmerkingen komen op deze post, ik zou zeggen bespaar jezelf de moeite omdat ik ze niet ga lezen, en zeker niet op mijn blog zou plaatsen..

ik heb dit stukje voor mezelf geschreven om wat van mijn stress te dumpen, en als ik mezelf niet zou kennen, en totaal geen empathie zou hebben, zal ik zelf ook een kut opmerking plaatsen... 

alles wat ik wil is met rust gelaten worden... geen instanties op mijn nek... ik heb een verleden, ik heb STPS, ik heb dode en beschadigde zenuwen in mijn voeten en benen waardoor ik soms moeilijk of niet kan lopen..
en wat werken betreft.. ik ben op mijn 15 begonnen, ik ben nu 47.. in de 3 jaar dat ik dakloos was, had ik geen uitkering.. de afgelopen 2 jaar zat ik in de ziektewet.. nu in de WW ( daar heb ik zelf voor gewerkt ) ..

dus als je een mening hebt, of opmerking wil plaatsen van "ga toch werken" zorg dan dat je al het andere wat hier bovenstaand ook minimaal voor de helft heb gehad of meemaakt of gedaan.. oordeel niet als je mij niet kent... ps...  los van al het reguliere werk ben ik ook nog vrijwilliger geweest bij de vrijwillige hulpdienst,  en Meare Ecketrdal waar ik mensen met een verstandelijke beperking hielp tijdens de crea uurtjes..

andere uitkeringen, subsidies, waar ik recht op had / heb.. zoals "mantelzorg" voor mijn vader, of hulp aan daklozen en verslaafde, kunst subsidies... daar heb ik nooit gebruik van gemaakt...

bovendien iedereen loopt altijd te schelden op Polen en Roemenen "dat ze hier ons werk komen inpikken"....
terwijl er zoveel  Nederlanders zijn die werk zoeken ( en lichamelijk en geestelijk gezond zijn ) is het dan terecht dat ze mij met mijn "beperkingen" helpen aan een baantje waarvoor de overheid subsidie moet betalen omdat anders geen baas mij in dienst neemt vanwege mijn klachten en beperkingen ?

iedereen kan zo mooi praten zonder mij te kennen, mijn laatste baantje bij Het Goed ( 3 jaar lang volledig gesubsidieerd, dus uiteindelijk duurder als een uitkering ) kon ik niet volhouden, op het werk kon ik niet "normaal"met mensen omgaan, waardoor ik ook nooit in de kantine of op personeel feestjes etc. kwam, ik trok me altijd alleen terug en ging ergens zitten waar ik geen mensen om me heen had, ik heb me toen vaak moeten inhouden omdat ik neigingen kreeg alles kapot te slaan en te gooien, maar ik hield de schone schijn op, en melde mij om de paar maanden weer opnieuw ziek ( als mijn hoofd weer op springen stond ) ...

wat heb je aan collega's of mensen om je heen waar je niet mee kan praten, en die enkel maar bezig zijn met info in je hoofd te stoppen waar je niets aan hebt... of andersom, die je maar blijven bestoken met vragen naar antwoorden die ze niet begrijpen..

dit hele stuk wat ik nu gebruikt heb om shit van mij af te schrijven, gaat waarschijnlijk weer door veel mensen gelezen worden, en iedereen leest het anders omdat niemand dit of mij begrijpt...

ik heb dossiers van mezelf ingezien bij veel verschillende instanties Arbo, ggze, CWI, Ergon, Atlant, Opmaat etc. etc. en allemaal zijn ze anders, allemaal een ander verhaal, en dat terwijl ik maar 1 verhaal vertel, het verhaal wat ik in mijn hoofd heb, mijn leven...

dit schrijven heeft geholpen.. ik voel me weer ff beter.. ik ga een boterhammetje eten, en cola halen, en dan vanmiddag misschien een beetje poetsen hier in huis, daar heb ik ook weer een aantal weken niets meer aan gedaan.. en zelf een keer onder de douche springen kan eigenlijk ook geen kwaad... ik heb maandag ochtend voor het laatst zeep gezien..

ik ben benieuwd hoe laat die "troela"uit mijn bed komt, want ik ben zelf ook best nog wel moe...




No comments:

Post a Comment

Search in This Blog