Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Sunday, August 26, 2012

Vincent van Gogh vs Dwaalhaas
















2 schilderijen, geïnspireerd op Vincent van Cogh , ik heb er wel meer gemaakt omdat het leven van mij op een of andere manier op het leven van Vincent lijkt..

de zin : "Van Vincent van Gogh zijn bij leven slechts twee schilderijen verkocht"  ( bron wikipedia )  doet mij best denken aan mezelf, ik heb natuurlijk in de jaren veel meer verkocht, maar ik ben, en blijf kennelijk nog steeds een "onbekende" schilder, Vincent had een eigen unieke stijl van schilderen waarin hij zelf geloofde, net als ik geloof in mijn eigen stijl, het succes van kunstenaars die elkaar kopieerde en daardoor wel goed verkochten dreef hem uiteindelijk tot waanzin, maar Vincent hield vast en ging door aan zijn eigen stijl, hij ging niet commercieel door te gaan schilderen zoals andere schilders het deden...  in de tijd van Van Gogh reisde hij tussen Nederland en Frankrijk,  hij had geen multimedia en / of internet, ik wel vandaag bestaat deze blogger bijna 1 maand.. in die maand had ik al ruim 2100 bezoekers uit ruim 19 landen ( dit is in 1 maand ) en mijn dwaalhaas.nl site staat al jaren in diverse vormen online... ja er zijn overeenkomsten, want ik kan het wel ( anders schilderen zodat ik veel verkoop ) maar ik doe het niet, omdat ik trots ben dat ik een geheel eigen stijl heb, net als Vincent van Gogh...
ik hoop voor de kopers van mijn kunst dat ik snel dood ben


1 comment:

  1. Century was a tough..and the shadow close the soul of the artist.
    But lived in it dawn, sunflowers, dreams ....
    Ropes squeezing chest anguish and loneliness ..
    But bring us through the years a flavor of love, his flowers .....

    ReplyDelete

Search in This Blog