Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Thursday, August 9, 2012

Mijn trouwe 4-voeter Spike

Spike is de naam van mijn hond hij is genoemd na de hoogblonde vampier Spike van Buffy de Vampire slayer.spike is een kruising tussen een Staffordshire-bulterriër en een "boeren" fox terriër en  ik heb hem ongeveer 10 of 12 jaar geleden uit een honden asiel gehaald

Eigenlijk wilde ik zelf helemaal geen hond hebben maar omdat ik in die tijd een vriendin met een hond had, en haar hond weggelopen was, kwamen wij elke dag in het dieren asiel, op een dag zag ik Spike daar zitten in een kooi en dacht meteen "die word van mij" zijn brede Staffordshire achtige kop en dat gespierde magere lijf dat vond ik wel mooi, dus ik schreef me in om aanspraak te kunnen maken op Spike.. maar blijkbaar was ik niet de enigste die hem graag wilde hebben omdat het briefje met mensen die interesse hadden vol stond, de mede werker van het asiel haalde het kaartje uit het hoesje en schreef mijn naam en contact gegevens boven aan de andere kant van het lijstje en stopte het lijstje weer terug in het hoesje, na 2 weken werd ik gebeld "of ik nog interesse had in die hond" ..  natuurlijk zei ik blij ja en vertrok om Spike op te halen. eenmaal bij het asiel aangekomen zag de medewerkster dat ik helemaal niet boven aan de lijst stond, maar op de achterkant van de lijst, desondanks kreeg ik Spike toch mee "zo had het moeten zijn blijkbaar" inmiddels heeft Spike 2 keer mijn leven gered, 1 keer toen mijn huis in brandt stond, en 1 keer toen ik bijna stikte van de rook omdat ik in de keuken iets liet aanbranden terwijl ik sliep, Spike en ik hebben veel mee gemaakt.. 
en was hij ook de grote liefde van mijn muze "Cloudje" ( de serie schilderijen gebaseerd op "Cloudje" volgen nog )want dat is een heel verhaal met veel schilderijen, en na Angela ( de vriendin die overleed aan Anorexia nervosa ) is en blijft "cloud"tot nu toe nog steeds de mooiste vrouw die ik ken..
het is blijkbaar tot nu toe ook nog de enigste persoon met wie ik dagen lang in 1 ruimte kan zitten, zonder dat ik mezelf begin te storen en te irriteren, ( maar zoals ik al zei "Cloud"is een ander verhaal )we hadden het hier over Spike, die inmiddels al oud geworden is, met alle gebreken en bijkomende negatieve dingen er op en er aan... maar ik blijf hem verzorgen zo lang als het gaat...


No comments:

Post a Comment

Search in This Blog