Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Friday, August 31, 2012

making money with pictures ?

Morgen heb ik een afspraak met een advocaat, deze man stuurde mij een email met de vraag of ik het er mee eens was en mijn goedkeuring had gegeven aan site's als Geenstijl, Fok....
 Retecool, Dumpert, en en andere sites...  om herkenbare foto's van mij op hun site te zetten, ik vertelde hem dat ik het niet erg vond, maar desondanks ook nooit toestemming had gegeven, vervolgens kreeg ik weer een email terug "of ik interesse had om mee te werken aan rechtszaken tegen die sites" toe heb ik dat kantoor opgebeld en met die persoon verder gesproken, nu blijkt het hier in alle gevallen om schending van portret rechten te gaan, iets waar ik volgens die advocaat, nog "dik"geld aan kan verdienen, toen bood hij mij aan om op basis van "no cure no pay" te kijken wat hij voor "ons" zou kunnen gaan doen.. wel moest ik vandaag die sites benaderen met de mededeling over portret rechten en de vraag de foto's te verwijderen ( bij geenstijl heb ik dat lang geleden al gedaan ) ... morgen  om  13:00 moet ik in Breda zijn om deze zaak met hun te bespreken, en om papieren te tekenen... "ach en waarom ook niet"  zelfs mijn treinkaartje van € 19,20 word vergoed, dus wat heb ik te verliezen ? lol.... ga ik nu ook al geld verdienen aan dingen die niets met mijn kunst te maken hebben ? ben ik dan zelf echt een levend kunst object ? morgen hoor ik meer... ( wel spannend allemaal )

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog