Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Monday, August 27, 2012

"Kip" Dwaalhaas vs Anton Heyboer

Schilderij : kip in Heyboer Stijl

Anton Heyboer (Sabang, 10 februari 1924 - Den Ilp, 9 april 2005) was een Nederlands kunstschilder en etser. Hij woonde met vier vrouwen in een commune te Den Ilp (Landsmeer). De "vijfde" vrouw was zijn kunstverkoopster aan de overkant.
Na de Tweede Wereldoorlog vestigde hij zich te Borger. Na een verblijf van een paar maanden in Zuid-Frankrijk werd hij in 1951 enige tijd opgenomen in het psychiatrisch ziekenhuis Santpoort te Bloemendaal. In 1961 vestigde hij zich in een boerderij in Den Ilp. Hij leefde daar samen met drie vrouwen en later met vijf. Heyboer tekende, schilderde en etste. Zijn vrouwen zorgden voor de verkoop. Bron : WikiPedia

Anton Heyboer, "wereld beroemd" en vooral in Nederland,  zijn werken worden duur verkocht, waarschijnlijk door de kinderlijke eenvoud waardoor ze geschilderd zijn , Anton's meest beschilderde ( beroemdste )  thema was een kip, vandaar dat ik in zijn / mijn stijl ook een kip geschilderd heb ( ook in 2 minuten lol ) "wedden dat hier niemand, net als voor Heyboer"s "kippen" een paar 1000 euro voor betaald ?"

ps, denk niet dat ik geen respect voor deze schilder heb, wat ik heb VEEL respect voor Heyboer. deze man leefde het voor mij zo ideale leven, 5 vrouwen die voor hem zorgde, zijn werk verkochten, en Anton mocht gewoon "kind" blijven......

 
de tekst van bovenstaande video,   Anton begint....
"vrouw is kut"
koeie kut staat er zelfs
en dan staat er "man is lul"
dan staat er "stieren lul"
en dat is het oudste alere oudste.. uh uh... taal.. is dat...
"het is allemaal mooi he".... sex doe ik niet, maar ik kan geen 10 woorden zeggen of ik zeg kut want ik vind kut zo mooi...
en dan kun je denken "wat is er zo mooi aan kut"
"ik denk dat is het mooiste word wat er is"
hij roept zijn honden en gaat verder...
ën als je dan Laurense leest he..
dant zegt hij, dat alles is begonnen uit de duistere moeder.
dus alles komt uit de kut...
met veel liefde....
( dan willen de honde sex met elkaar mar dat mag niet van Anton zijn vrouwen )
Anton gaat verder : "zalig he, zalig zalig zalig...
ze praten altijd maar over heijboer met zijn 5 vrouwen, dat allemaan, maar goed ik vind dat prachtig hoor, want ik ben ook een komediant hoor, ik kan mezelf behoorlijk aanstellen, ik dacht, ik gan niet gewassen voor dit televisie interview verschijnen, ik moet daar even wat aan doen, he.. ik moet even in mijn kleedkamer..
"maar ik zit wel altijd onder de rotzooi" dat is wel waar,
"ik hou van chaos"
( de hond likt de verf van zijn gezicht en hij vraagt") "heeft hij het er al af" en dan schildert hij een kip...

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog