Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Friday, August 10, 2012

Eindhoven City of Lights

The foundations of Philips were laid in 1891 when Anton and Gerard Philips established Philips & Co. in Eindhoven, the Netherlands. The company begun manufacturing carbon-filament lamps...
.. and by the turn of the century, had become one of the largest producers in Europe. bron : Philips History

vandaag de dag, is er nog steeds van alles te doen in Eindhoven dat met licht te maken heeft want het was Philips die deze stad gemaakt heeft tot wat hij nu is..
maar ik wil deze post vooral wijden aan de lampen die ik beschilderde, ik heb net in mijn foto archief 4 foto's gevonden, en dat vind ik wel genoeg om hier een "post" aan te spenderen.
op de foto hiernaast zie je 1 staande lamp van 2 kanten gefotografeerd, het design doet een beetje je misschien aan een grote paddenstoel denken, zoals het Philips gebouw Evoluon in Eindhoven
hier op de foto rechts is een van mijn "hang lampen" te zien, tja.. eigenlijk kun je van alles een "Dwaal" Kunst object ( laten ) maken, want alles is waar verf op blijft plakken is op te schilderen, zo krijg ik dus ook af en toe mensen aan de deur die iets mee genomen hebben en de vraag of ik dat voor ze op kan schilderen..
zo was dat ook met deze design lamp uit de sixties, deze werd mij mooi geschuurd aangeleverd door een vaste klant / verzamelaar. het is jammer dat ik nog maar 4 foto's kan vinden met beschilderde lampen, maar als jij toevallig een bezitter van 1 van de door mij beschilderde lampen, schilderij of ander object bent dan zou ik heel blij zijn als je mij daarvan een foto zou mailen, want er is zoveel werk van mij ( inmiddels ) "all over the world" waar ik zelf geen foto meer van heb, en omdat ik deze Blogger zo compleet mogelijk wil maken kan ik alles gebruiken aan materiaal over en van mij wat er is..


No comments:

Post a Comment

Search in This Blog