Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Sunday, August 19, 2012

Dwaalhaas in Philips Town

omdat ik het zo waardeloos vond dat je hier in Eindhoven bij ons eigen VVV toeristen kantoor niets "echt" Eindhovens kunt kopen heb ik ooit de opdracht van hun gekregen een aantal Eindhovense schilderijen
te maken.... ik maakte 5 grote schilderijen, 1 van Philips, i van DAF, 1 van het van Abbe museum, steentjes kerk, en het Evoluon, in Eindhoven. helaas ben ik al de foto's van die werken kwijt, en de werken zelf zijn verkocht, maar met het kleine stukje achter mijn foto, en het origineel uit het "Philips 100 jaar boek" moet je ongeveer een voorstelling kunnen maken.. deze weken waren allemaal 160 cm x 100cm  n allemaal beschilderd met acryl op canvas, dit "Philips"werk was mijn persoonlijke "lieveling" van de 5 schilderijen, en stond 1  maant lang in de etalage van de Eindhovense VVV winkel op het stationsplein, toen ik na 1 maan mijn werk wilde ophalen zag ik dat er een haakse scheur in het doek zat van zeker 5 cm, dus ik sprak het VVV hier op aan, "tja er was een "ongelukje" gebeurd sorry" , maar ik liet het daar niet bij zitten en zei dat hun verzekering de reparatie maar moest vergoeden, en dat ik het weer in originele staat terug wilde hebben, er gingen maanden overheen voordat ik iets van hun verzekering hoorde, dus besloot ik zelf met hun verzekering te bellen, ik zei  ( heel brutaal ) geef mij maar 2500 gulden, en dan repareer ik het zelf wel, dan kunnen jullie deze verzekering-s kwestie ook afsluiten.... binnen 1 week had ik mijn geld...2500 "harde pegels" dat was toen zo'n 1500 gulden meer als ik eigenlijk had willen hebben als ik het schilderij zou verkopen, maar de verzekering was kennelijk blij dat ze dit konden afsluiten, vervolgens heb ik het schilderij zelf gerepareerd, en geschonken aan het Philips museum in Eindhoven.. binnenkort wil ik daar weer eens gaan kijken of ze mijn werk nog hebben en / of hoe het er bij hangt, ik zou het asociaal grof vinden als  mijn werk "verdwenen" is,  want dan hadden ze het niet moeten aannemen, of terug moeten geven... ik ben benieuwd...

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog