Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Tuesday, August 7, 2012

Dwaal G-dicht : geplons in de emmer

ik ben geen schrijver, en zeker geen dichter, maar heel af en toe denk ik dat ik iets leuks heb dat op een gedicht lijkt, ik heb daar nooit niet veel aandacht aan besteed ik heb immers een lichte vorm van dyslectici
en ik weet, woorden zijn mijn Kunst niet ofwel  "schoenmaker blijf bij je leest"
maar deze nieuwe Dwaalhaas blogger bied mij ook de ruimte om af en toe een "denkertje"te delen.. 
bij deze dan mijn eerste ( poging tot ) gedicht :

"Geplons"

ik hoor de druppels vallen in de emmer die eigenlijk leeg en droog had moet blijven,
 ik erger mezelf rot, eerst aan het getik dat de stilte verstoord, 
later aan het geplons waardoor ik moet plassen, 
 maar ik sta niet op, nu is de emmer toch al nat, 
een half uur later loop ik er voorbij omdat ik naar de wc toe moet, 
en kijk een keer in de emmer en ik constateer dat die nog steeds niet overloopt of vol is, 
dus ik draai ik die kraan niet dicht, en ga ik weer gewoon op mijn stoel zitten, 
mezelf te ergeren aan het geplons van die druppels in de emmer, 
en mijn laksheid dat ik die kraan niet dicht gedraaid heb

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog