Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Sunday, August 5, 2012

Dwaalhaas ( Eindhovense ) Egmond gitaar

heel af en toe vind je ze nog wel eens op een rommelmarkt, een klein stukje "Eindhovense" geschiedenis "de Egmond Gitaar" Egmond een Nederlandse gitaar fabrikant uit Eindhoven. Van 1935 tot begin jaren 70 vervaardigde het bedrijf verschillende soorten akoestische, elektrische en bas gitaren. Op het hoogtepunt, in de jaren 60, werden er...
duizenden gitaren per week geproduceerd. Negentig procent van de gitaren werden geëxporteerd, vooral naar de Verenigde Staten.. er zijn zelfs geruchten dat bijna alle "grote" gitaristen in de jaren 60 begonnen zijn op een Egmond. telkens als ik weer een op een vlooienmarkt, of kringloop winkel ben probeer ik er 1 te vinden, maar het lijkt wel of ze steeds zeldzamer en duurder aan het worden zijn, blijkbaar gaan steeds meer mensen op zoek naar een Egmond als verzamel object, 1 keer heb ik het geluk gehad een "echte" Egmond te vinden, deze heb ik toen beschilder, en hij is inmiddels ook al verkocht, helaas is dit nog de enigste foto die ik heb van "mijn" Egmond, maar de nieuwe eigenaar van de gitaar heeft me beloofd binnenkort met betere foto's van de gitaar op bezoek te komen... ( word vervolgd )

Dwaalhaas Echmond gitaaren op pagina 1 van Google images

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog