Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Saturday, August 11, 2012

( محمد ) cartoons & fake freedom

Er is veel te zeggen voor de cartoonisten, de kunstenaars, journalisten, etc.  "de mensen van het vrije woord" mensen die er ondanks doodsbedreiging-en er voor kiezen om niet toe te geven aan het juk van onderdrukking, en desnoods als martelaar voor de vrijheid ven expressie, en de vrijheid in het algemeen bereid zijn te sterven..
ik persoonlijk heb daar een groot respect voor, want beledigen moet gewoon kunnen en mogen, zelf ben ik als kind opgegroeid en dagelijks gepest en gediscrimineerd , later weer om omdat ik dakloos en aan drank verslaafd was, en nu weer omdat ik dik ben "ik weet wat discriminatie is" dus ik maf er ook over mee praten..
wat ik zo triest vind is dat er hele groepen mensen zijn, joden, moslims, christenen ( ja meestal gelovigen ) die denken dat een belediging op hun geloof zo erg is dat dat ook altijd gestraft moet worden, terwijl ze zelf in staat zijn en de macht hebben om elk geloof te kiezen, die ze willen ik vind het dan dus ook bullshit dat die mensen aanspraak kunnen makken op allerlei wetten die discrimineren onmogelijk maken, iemand met een handicap, ziekte, of iemand met een andere huidskleur of lichamelijke / geestelijke "afwijking" of een "andere" seksuele voorkeur, geslacht of leeftijd  die hebben niets te kiezen dat zouden dan ook de enige mensen moeten zijn die beschermt zouden moeten worden voor discriminatie.... de rest ? de gelovigen ? die zouden juist troost en kracht moeten vinden in hun geloof om zich tegen de beledigingen te bewapenen ( waar heb je anders een geloof voor ? ) 
het kan toch niet zo zijn dat een religie een soort vrijwaring is om geweld te mogen gebruiken ?
want vrijheid eindigt altijd waar geweld begint, wat ik probeer te zeggen word in de video hier onder beter uitgelegd door de cabaretier Hans Teeuwen, die na de ( jihad ) Moord op Theo van Goch een toespraak hield bij Theo zijn begrafenis, ( de video is Engels ondertiteld )


No comments:

Post a Comment

Search in This Blog